Docència a primària
23 hores, que inclouen:
- activitats docents amb grups classe
- activitats de suport escolar personalitzat
- altres activitats de suport
- atenció a la diversitat
- activitats de tutoria individual i de grup
- substitució d’absències de curta durada
- activitats directives i de coordinació amb les dedicacions previstes per a l’exercici d’aquestes funcions.
Activitats d’horari fix: 7 hores d’activitats complementàries al centre, s’inclouen, entre d’altres:
- hores de coordinació,
- reunions,
- activitats relacionades amb la tutoria,
- atenció als pares i mares o tutors i tutores de l’alumnat,
- seminaris de coordinació d’equips directius,
- formació en el centre,
- subxarxa de coordinadors digitals i
- altres activitats formatives autoritzades per la direcció general corresponent,
- activitats de col·laboració amb altres professionals,
- treball en equip
- activitats per a la dinamització del Pla català de l’esport.
En aquestes activitats, quan les circumstàncies del centre així ho demanin, i prioritzant les necessitats d’atenció de l’alumnat, cal incloure la custòdia d’alumnes.
Altres activitats relacionades amb la docència (que no s’han de fer necessàriament al centre) 7 hores i 30 minuts per:
- la preparació de classes,
- correccions,
- formació permanent,
- reunions pedagògiques,
- preparació de programacions, etc.,
L’horari de les activitats programades i aprovades pel director o la directora, a què fa referència el document “Organització del temps escolar”, ha de respectar la jornada laboral setmanal de 37 hores i 30 minuts i té, per als i les mestres, la mateixa obligatorietat que l’horari habitual de feina.
Docència a secundària
L’horari del professorat dels instituts és de 37 hores i 30 minuts a la setmana, d’acord amb la distribució següent:
24 hores de permanència al centre en horari fix:
18 hores lectives (al llarg dels cinc dies de la setmana, de dilluns a divendres) i
6 hores d’activitats complementàries:
- guàrdies i altres vigilàncies,
- reunions setmanals d’equip docent,
- reunions de departament,
- coordinacions d’àmbit i de tutories,
- comissió d’atenció educativa inclusiva,
- coordinacions de nivell i amb especialistes per a l’atenció a la diversitat,
- seminaris de coordinació d’equips directius,
- formació en el centre,
- la subxarxa de coordinadors digitals i
- altres activitats formatives autoritzades per la direcció general corresponent, i
- altres encàrrecs que faci el director o directora del centre, en el marc de les seves funcions.
6 hores d’activitats complementàries no sotmeses a l’horari fix:
- reunions d’avaluació,
- de claustre
- de consell escolar,
- reunions amb pares i mares,
- coordinació o mentoria de les pràctiques de la formació inicial de professorat,
- tutoria a professorat novell,
- reunions de coordinació amb altres centres,
- reunions amb professionals i entitats externes,
- activitats de reforç i de tutoria, etc..
Aquestes activitats es poden portar a terme de manera telemàtica.
7 hores i 30 minuts
- d’organització i preparació de les activitats,
- seguiment de les tasques i aprenentatge de l’alumnat,
- elaboració de materials,
- programació i coordinació d’activitats,
- impuls de projectes d’innovació,
- millores educatives,
- participació en cursos i activitats de formació, etc.
L'horari de les activitats, que programa i aprova el director o directora, i a què fa referència el document "Organització del temps escolar", ha de respectar la jornada laboral setmanal de 37 hores i 30 minuts, i té, per al professorat, la mateixa obligatorietat que l'horari habitual de feina.
Font: Documents per a l'organització i la gestió dels centres. Personal docent